کدام بادکنک بالاتر میرود؟
نوشته شده توسط : ابراهیم و حسین عبدی

کدام بادکنک بالاتر میرود؟

 

کدام بادکنک بالاتر میرود؟

در یک شهربازی پسرکی سیاهپوست به مرد بادکنک فروشی نگاه میکرد. بادکنک فروش برای جلب توجه یک بادکنک قرمز را رها کرد تا در آسمان اوج بگیرد و بدین وسیله جمعیتی از کودکان را که برای خرید بادکنک به والدینشان اصرار میکردند، جذب خود کرد.

سپس یک بادکنک آبی و همین طور یک بادکنک زرد و بعد از آن یک بادکنک سفید را به تناوب و با فاصله رها کرد. بادکنک ها سبکبال به آسمان رفتند و اوج گرفتند و ناپدید شدند. پسرک ساهپوست هنوز به تماشا ایستاده و به یک بادکنک سیاه خیره شده بود! تا اینکه پس از لحظاتی به بادکنک فروش نزدیک شد و با تردید پرسید: ببخشید، آقا! اگر بادکنک سیاه را هم رها میکردید، آیا بالا میرفت؟ مرد بادکنک فروش لبخندی به روی پسرک زد و نخی که بادکنک سیاه را نگه داشته بود،برید و بادکنک به طرف بالا اوج گرفت و پس از لحظاتی گفت: پسرم، آن چیزی که سبب اوج گرفتن بادکنک میشود رنگ آن نیست، بلکه چیزی است که در درون خود بادکنک قرار دارد.

نکته: زندگی هم همینطور است و چیزی که باعث رشد آدم ها میشود رنگ و ظاهر آنها نیست. مهم درون آدم هاست و چیزی که در درون آدم هاست تعیین کننده مرتبه و جایگاهشان است و هر چقدر ذهنیات ارزشمندتر باشند، جایگاه والاتر و شایسته تری نصیب آدم ها میشود.





:: برچسب‌ها: کدام بادکنک بالاتر میرود , سپس یک بادکنک آبی و همین طور یک بادکنک زرد و بعد از آن یک بادکنک سفید را به تناوب و با فاصله رها کرد , بادکنک ها سبکبال به آسمان رفتند و اوج گرفتند و ناپدید شدند , پسرم، آن چیزی که سبب اوج گرفتن بادکنک میشود رنگ آن نیست، بلکه چیزی است که در درون خود بادکنک قرار دارد , زندگی هم همینطور است و چیزی که باعث رشد آدم ها میشود رنگ و ظاهر آنها نیست , مهم درون آدم هاست و چیزی که در درون آدم هاست تعیین کننده مرتبه و جایگاهشان است و هر چقدر ذهنیات ارزشمندتر باشند، جایگاه والاتر و شایسته تری نصیب آدم ها میشود , ,
:: بازدید از این مطلب : 2304
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: